Piackutatás, ötletek tesztelése

Ne vágj bele bizonyítékok nélkül!

Piackutatás

Támadt egy ötleted? Derítsük ki, hogy életképes-e!

Kívánatos?

Van érdeklődés? Az ügyfelek tudnak a problémáról? Keresik már a megoldást?

Megvalósítható?

Csapatod meg tudja építeni, és le tudja szállítani?

Megéri?

Üzletileg életképes? Elég pénzt keresel vele?

kísérletezz!

Discovery, azaz felderítés

Teszteljük hipotéziseinket! A kísérlet megválasztása attól függ, hogy milyen erősségű bizonyítékra van szükségünk, illetve, hogy mekkora költségkeret áll rendelkezésünkre.

Interjúkkal, kérdőves felméréssel betekintés nyerhető az ügyfél-problémákba, így közvetlenül tesztelhető, hogy van-e érdeklődés az ötletünkre. 

A rendelkezésre álló közvetett adatok elemzése, beleértve a keresési trendeket, webforgalmat, fórumokat, és olyan vállalati információkat, mint az értékesítőktől vagy ügyfélszolgálattól érkező visszajelzések.

Az üzleti ötlet iránti érdeklődés PPC hirdetésekkel, közösségi médiakampánnyal, e-mail kampánnyal, linkkövetéssel mérhető.

A prototípuskészítés drágább mulatság lehet, de vannak költségkímélőbb megoldások. Az ötlet tesztelhető akár egy papírlapra felvázolt felhasználói interfésszel, story board-dal, egy one-pager adatlappal, brosúrával, infovideóval.

Olyan preferenciákat mérő kísérlettípusok, melyekkel kialakíthatók az ideális terméket alkotó tulajdonságok, vagy felismerhetők a haladást gátló tényezők.

Kezdd el tesztelni ötleteidet!

Felderítéssel és bizonyítással kevesebbet kockáztatsz.

kísérletezz!

Validation, azaz bizonyítás

Erősítsük meg az ötlet működőképességét! Ez a fázis már összetett teszteket foglal magába, de a bizonyíték erőssége a költségek növekedésével arányos.

Az ötlet működőképességének bizonyítása kattintható prototípus, egyfunkciós MVP vagy életnagyságú prototípus segítségével. Azonban még a bizonyítás fázisban sem szükséges mindig fejleszteni. A concierge technikával úgy teremtünk ügyfélértéket, hogy technológia helyett emberi erőforrásokat használunk.

Ezekben az esetekben az a lényeg, hogy egyszerű cselekvésre ösztönözzük az érdeklődőt, és így gyűjtsünk bizonyítékokat. Például feliratkoztatással egy landing oldalon, közösségi finanszírozás indításával, A/B teszttel, előzetes értékesítéssel, vagy bizonyító felméréssel.

A legerősebb bizonyíték az ötlet életképességének alátámasztására, ha a  terméket megvennék. Ebben a szimulált értékesítés vagy egy nem kötelező érvényű szándéknyilatkozat aláírása lehet segítségünkre.

Miben számíthatsz rám?

Az üzleti ötletek tesztelésének rengeteg módja van. A választást szűkíti az előzetesen felállított hipotézis, a rendelkezésre álló erőforrások (emberek, idő és pénz), illetve az, hogy mennyire erős bizonyítékra van szükséged. Rám az alábbiakban számíthatsz:

HU