Tartalommarketing

A termék alap, de a kommunikáció az, ami elad. Tűnj ki kreatív tartalmaiddal versenytársaid közül!

A tartalom a marketing lelke.

Legyen szó weboldal, blog, hirdetés, email vagy közösségi média kampány elkészítéséről, a  tartalom a marketing egyik legkritikusabb pontja.

Organikus forgalmat terel

A megfelelően kulcsszavazott szöveg növeli a keresőkből érkező látogatók számát. (Az on-page SEO alapja a minőségi tartalom).

Cselekvésre ösztönöz

Az értékesítési csatorna egyes szakaszaihoz igazított tartalom elkötelezi és a konverziós cél felé terelgeti az érdeklődőket.

Megkülönböztet

Jó tartalmakkal márkát építhetsz, bizalmat teremthetsz, edukálhatod a célközönségedet, és szórakoztathatsz.

Tartalommarketing tévhitek

szovegiras-1

Funkciófétis

Gyakori jelenség, hogy a tartalom a technológiára és termékjellemzőkre fókuszál a vásárlónak szóló értékajánlat és előnyök helyett.

szovegiras-2

Szakzsargon

Tipikus B2B hiedelem, hogy professzionális tartalom csak szakzsargonnal megtűzdelve, többszörös körmondatban írható. Pedig az egyszerűbb mindig érthetőbb.

szovegiras-2

"Mindenki ért hozzá"

Az igaz, hogy írni mindenki megtanul, de csak kevesen tudnak jól. Ráadásul a honlapszöveg, a blog, az email, a közösségi média poszt, vagy akár egy PR cikk írása mind eltérő, egyedi sajátosságokkal bíró műfajok.

stratégia és terv

A tartalomstratégia tervezés folyamata

Mielőtt bármilyen tartalmat gyártunk, elengedhetetlen tisztán látni, hogy milyen kulcsszavakra érdemes célozni – ehhez viszont ismernünk kell a versenytársak helyzetét. 

A versenytárselemzés során megnézzük, hogy milyen kulcsszavakra rangsorolnak jól, mekkora a domainjük ereje, milyen forgalmat érnek el, és milyen backlink hátterük van. Ez segít abban, hogy reálisan elérhető, ugyanakkor üzletileg értékes kulcsszavakat válasszunk – olyanokat, amelyek nemcsak látogatót, de vásárlót is vonzanak.

A kulcsszóanalízis alapján eldönthető, mely keresések mögött van valós érdeklődés és vásárlási szándék, és ezek mentén készül el egy célzott tartalomstartégia.

Ahhoz, hogy a látogatóból érdeklődő, majd ügyfél legyen, ki kell alakítanunk egy folyamatot, amin a kattintástól a konverzióig vezetjük végig a felhasználót. Ez a legtöbb esetben egy 3-4 lépéses folyamat lesz, mely mentén a megfelelő tartalmat a megfelelő időben kell megjelenítenünk.

A tartalomstratégia része, hogy megállapítsuk azt a gondolkodásmódot, ami mentén az egyes tartalomtípusokat elérhetővé tesszük. Más-más hangsúlyt kell adni a vásárlás közeli (BOFU), edukáló (TOFU) és linképítő tartalmak (LA) megjelenítésének.

Az elemzés után összeállítjuk a javasolt témákat, formátumokat, tartalomtípusokat, kulcsszavakat és publikálási dátumokat.

A tartalommarketing "funnel"

A jó tartalommarketing segít, hogy a látogatókat a vásárlás felé tereljük. Fontos, hogy a tartalmat a megfelelő felhasználónak a megfelelő időben kínáljuk.

1. szakasz - látogatók

Ebben a szakaszban vannak azok, akik érdeklődhetnek a termék vagy szolgáltatás után, de még nem kötelezték el magukat melletted. 

A tartalommarketing célja, hogy látogatókat (fizetett vagy organikus forgalmat) tereljünk weboldaladra, tájékoztassunk, felhívjuk a figyelmet egy problémára.

Példák tartalomra: trendek, infografikák, esettanulmányok, short-form videók, mini-webináriumok.

Feladat: bizalomépítés.

tartalommarketing

2. szakasz - érdeklődők

Ebben a szakaszban a látogatók már hallottak rólad, de még nem állnak készen a komolyabb elköteleződésre.

A tartalommarketing célja, hogy interakcióra – feliratkozásra, megbeszélés beütemezésére, próbaalkalom előjegyzésére – bírja a felhasználót.

Példák tartalomra: email kurzusok, webináriumok, próba-alkalmak, nyílt napok, kvízek, kihívások.

Feladat: edukáció.

3. szakasz - ügyfelek

Ez a marketing-tölcsér legutolsó szakasza, ahol az előmelegített érdeklődőnek már csak némi biztatásra van szüksége ahhoz, hogy ajánlatot kérjen vagy vásároljon.

A tartalommarketing célja az ösztönzés. 

Példák tartalomra: demó, one-on-one, discovery day, workshop, kezelési terv, összehasonlító-lista, promokódos csomagajánlat.

Feladat: értékesítés, az elköteleződés elősegítése.

Bízd rám a tartalommarketinget!

A technológiai cégek egyik legnagyobb kihívása a szövegírás és a kommunikáció – én épp ezekben segíthetek.

Tartalomstratégia

Megtervezem a látogatóidat a vásárlás felé terelő tartalomstratégiát.

Webszövegírás

Elkészítem termékoldalaidat, hirdetési céloldalaidat, akár a WordPress alapú webdesignt is rám bízhatod.

Blog

A Google szereti a folyamatosan megújuló tartalmakat. Elkészítem keresőoptimalizált blogcikkeidet.

Közösségi média

Megtervezem és elkészítem közösségi média naptáradat, az egyszerűbb grafikai vagy videós munkákat is beleértve.

Hozzunk létre minőségi tartalmakat!

Szervezd ki tartalommarketing gyártásodat részben vagy teljes egészében! Amiben számíthatsz rám:

regina-laszloczky-startup-marketing
HU