Ha nem hirdetsz, nem lesz látogatód – és akit nem érsz el, azt nem tudod végigvezetni az értékesítési folyamatodon. A PPC hirdetés a tölcsér teteje: ez az, ami beindítja az érdeklődést és célzottan hozza be azokat, akikből később vevők lehetnek.
Lehet, hogy most a SEO-ra gondolsz – és igen, az organikus forgalom fontos. De rövid és középtávon a leggyorsabb, legkiszámíthatóbb eredményeket a PPC szállítja. Ez az az eszköz, amivel már holnap potenciális ügyfeleket tudsz elérni.
A sikeres PPC kampány nem a hirdetés beállításával kezdődik, és nem is ott ér véget. Végigkísérlek a teljes folyamaton: alapos kutatással feltérképezem a piacot és a célcsoportot, stratégiai tervet készítek, majd felépítem és folyamatosan optimalizálom a kampányokat.
Meglévő fiókod auditja vagy új fiókod létrehozása, kulcsszókutatás, célcsoport meghatározás.
Kampányterv és stratégia: platformok, konverziós pontok, közönségek meghatározása, kreatívok létrehozása.
Monitoring, optimalizálás és riportálás. Egy új PPC kampány esetében az első 2 hét a legkritikusabb időszak.
Első lépésként tisztázni kell, mit szeretnénk elérni: nagyobb márkaismertséget, minőségi érdeklődőket (leadeket), vagy közvetlen vásárlásokat. Ezekhez más-más PPC stratégia szükséges. Gondolkodjunk marketing tölcsérben: ha a márkád még kevéssé ismert, a bizalom is alacsonyabb.
Ezt követően a célközönség pontos meghatározása következik, amely során demográfiai, földrajzi, és érdeklődési szempontok alapján szegmentálhatjuk a potenciális ügyfeleket. Gondoljuk végig, hogy milyen problémáik és vágyaik vannak, hogyan adhatnánk számukra megoldást.
A Google keresési kampány esetén elkerülhetetlen a kulcszó-kutatás, a kulcsszó egyezési típusok helyes beállítása. A releváns kulcsszavak kiválasztása biztosítja a hirdetések hosszú távú hatékonyságát.
Fontos, hogy megértsük a célközönség nyelvezetét és kifejezésmódját. Tegeződnek vagy magázódnak? Milyen hangsúlyokat használnak? Mit emelnek ki pozitívumként vagy negatívumként a termékünkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban?
Ezek az értékes információk származhatnak vásárlói visszajelzésekből, vagy ha ezek még nem állnak rendelkezésünkre, akkor versenytársainkhoz érkezett visszajelzésekből is.
A PPC kampányokat a legtöbb esetben márkaismertség (awareness), megfontolás (consideration) és vásárlás (conversion) fázisokra osztjuk. Google Ads PPC hirdetéseknél az érdeklődő általában már a megfontolás-vásárlás szakaszban van, azonban Meta platform esetén nem keres a megoldásunkra, így az ott történő hirdetés más megközelítést igényel. Egy azonban bizonyos: kutatások szerint a kreatívok (hirdetésszövegek és képes tartalmak) a hirdetési hatékonyság 65%-áért felelősek.
A kampánybüdzsé nagyságát az ügyfél határozza meg, de a választott platform, a piaci verseny intenzitása és a kampány típusa befolyásolja.
A kampány során folyamatos adatgyűjtés és analízis szükséges, amely lehetővé teszi a hirdetések finomhangolását. Az A/B tesztelés segítségével különböző hirdetési variációkat próbálhatunk ki, hogy megtaláljuk a legjobban teljesítő verziókat.
Magyarországon továbbra is a Google és a Meta (Facebook, Instagram) platformjai kínálják a legnagyobb elérést. A LinkedIn hirdetések főként B2B területen működnek hatékonyan – de csak akkor érdemes belevágni, ha a büdzsé ezt is lehetővé teszi.
Google Ads search, display, demand gen, YouTube , PMax, Shopping és mobil appokat népszerűsítő kampánytípusok.
Facebook, Whatsapp, Instagram – Magyarországon közel 6 millió aktív felhasználóval, jól targetálható célcsoportokkal.
Tűpontos célzású angol nyelvű hirdetések magasabb büdzsére szabva.
A PPC önmagában nem csodaszer – csak akkor hoz valódi eredményt, ha egy átgondolt értékesítési folyamat részeként, stratégiai céllal futtatjuk. Nem elég hirdetni: tudni kell, kinek, mit, mikor és miért mutatunk. A siker kulcsa a jó ütemezés, a funnelhez illeszkedő kampány, és az, hogy a hirdetés illeszkedjen a vásárlási döntési útvonalhoz.
A PPC hirdetések jól célozhatók és gyors eredményt hoznak. Már kis költségvetésből is látványos teljesítményre képesek, ha tudatosan felépített terv alapján futnak.
Sajnos nem így van: a jó kampány folyamatos figyelmet és optimalizálás tigényel, bár tény, hogy az első pár heti munka a legintenzívebb.
Tegyünk egy próbát! Jelentkezz egy ingyenes PPC auditra, ami után elkészítek egy javasolt kampánytervet is!
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | Süti szabályzat
Személyre szabott tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez információkat, például sütiket, tárolunk az eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat, például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat, kezelünk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhatsz ahhoz, hogy a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk.