PPC hirdetések

Tereljünk minél több releváns látogatót az ajánlatodra!

PPC nélkül nincs forgalom

Ha nem hirdetsz, nem lesz látogatód – és akit nem érsz el, azt nem tudod végigvezetni az értékesítési folyamatodon. A PPC hirdetés a tölcsér teteje: ez az, ami beindítja az érdeklődést és célzottan hozza be azokat, akikből később vevők lehetnek.

Lehet, hogy most a SEO-ra gondolsz – és igen, az organikus forgalom fontos. De rövid és középtávon a leggyorsabb, legkiszámíthatóbb eredményeket a PPC szállítja. Ez az az eszköz, amivel már holnap potenciális ügyfeleket tudsz elérni.

PPC: az első kattintástól a konverzióig

A sikeres PPC kampány nem a hirdetés beállításával kezdődik, és nem is ott ér véget. Végigkísérlek a teljes folyamaton: alapos kutatással feltérképezem a piacot és a célcsoportot, stratégiai tervet készítek, majd felépítem és folyamatosan optimalizálom a kampányokat. 

PPC audit

Meglévő fiókod auditja vagy új fiókod létrehozása, kulcsszókutatás, célcsoport meghatározás.

PPC kampánytervezés

Kampányterv és stratégia: platformok, konverziós pontok, közönségek meghatározása, kreatívok létrehozása.

Kampánymenedzsment

Monitoring, optimalizálás és riportálás. Egy új PPC kampány esetében az első 2 hét a legkritikusabb időszak.

stratégia és terv

A PPC kampánytervezés lépései

Első lépésként tisztázni kell, mit szeretnénk elérni: nagyobb márkaismertséget, minőségi érdeklődőket (leadeket), vagy közvetlen vásárlásokat. Ezekhez más-más PPC stratégia szükséges. Gondolkodjunk marketing tölcsérben: ha a márkád még kevéssé ismert, a bizalom is alacsonyabb. 

Ezt követően a célközönség pontos meghatározása következik, amely során demográfiai, földrajzi, és érdeklődési szempontok alapján szegmentálhatjuk a potenciális ügyfeleket. Gondoljuk végig, hogy milyen problémáik és vágyaik vannak, hogyan adhatnánk számukra megoldást.

A Google keresési kampány esetén elkerülhetetlen a kulcszó-kutatás, a kulcsszó egyezési típusok helyes beállítása. A releváns kulcsszavak kiválasztása biztosítja a hirdetések hosszú távú hatékonyságát.

Fontos, hogy megértsük a célközönség nyelvezetét és kifejezésmódját. Tegeződnek vagy magázódnak? Milyen hangsúlyokat használnak? Mit emelnek ki pozitívumként vagy negatívumként a termékünkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban?

Ezek az értékes információk származhatnak vásárlói visszajelzésekből, vagy ha ezek még nem állnak rendelkezésünkre, akkor versenytársainkhoz érkezett visszajelzésekből is.

A PPC kampányokat a legtöbb esetben márkaismertség (awareness), megfontolás (consideration) és vásárlás (conversion) fázisokra osztjuk. Google Ads PPC hirdetéseknél az érdeklődő általában már a megfontolás-vásárlás szakaszban van, azonban Meta platform esetén nem keres a megoldásunkra, így az ott történő hirdetés más megközelítést igényel. Egy azonban bizonyos: kutatások szerint a kreatívok (hirdetésszövegek és képes tartalmak) a hirdetési hatékonyság 65%-áért felelősek.

A kampánybüdzsé nagyságát az ügyfél határozza meg, de  a választott platform, a piaci verseny intenzitása és a kampány típusa befolyásolja.

A kampány során folyamatos adatgyűjtés és analízis szükséges, amely lehetővé teszi a hirdetések finomhangolását. Az A/B tesztelés segítségével különböző hirdetési variációkat próbálhatunk ki, hogy megtaláljuk a legjobban teljesítő verziókat.

PPC platformok

Magyarországon továbbra is a Google és a Meta (Facebook, Instagram) platformjai kínálják a legnagyobb elérést. A LinkedIn hirdetések főként B2B területen működnek hatékonyan – de csak akkor érdemes belevágni, ha a büdzsé ezt is lehetővé teszi.

ppc 1

Google Ads

Google Ads search, display, demand gen, YouTube , PMax, Shopping és mobil appokat népszerűsítő kampánytípusok.

ppc-2

Facebook Ads

Facebook, Whatsapp, Instagram – Magyarországon közel 6 millió aktív felhasználóval, jól targetálható célcsoportokkal.

ppc 3

LinkedIn Ads

Tűpontos célzású angol nyelvű hirdetések magasabb büdzsére szabva.

PPC tévhitek

ppc

"Elég, ha hirdetek"

A PPC önmagában nem csodaszer – csak akkor hoz valódi eredményt, ha egy átgondolt értékesítési folyamat részeként, stratégiai céllal futtatjuk. Nem elég hirdetni: tudni kell, kinek, mit, mikor és miért mutatunk. A siker kulcsa a jó ütemezés, a funnelhez illeszkedő kampány, és az, hogy a hirdetés illeszkedjen a vásárlási döntési útvonalhoz.

szovegiras-2

"Csak nagy cégeknek éri meg"

A PPC hirdetések jól célozhatók és gyors eredményt hoznak. Már kis költségvetésből is látványos teljesítményre képesek, ha tudatosan felépített terv alapján futnak.

"Egyszer beállítom, és kész"

Sajnos nem így van: a jó kampány folyamatos figyelmet és optimalizálás tigényel, bár tény, hogy az első pár heti munka a legintenzívebb.

Ellenpont

Vannak kétségeid?

Tegyünk egy próbát! Jelentkezz egy ingyenes PPC auditra, ami után elkészítek egy javasolt kampánytervet is!

laszloczky-regina-startup-marketing
HU