Marketing automatizáció

Építs ügyfélszerző futószalagot marketing automatizációval!

Vezesd az ügyfelet a vásárlói úton!

Kutatások szerint a honlapra érkező forgalom 79%-a bármiféle interakció nélkül lekopik, és nem feltétlen azért, mert rossz minőségű, hanem, mert hiányzik a személyre szabott tartalom, az utánkövetés, az edukáció és az újraaktiválás.

A marketing automatizáció ezeket a folyamatokat email, remarketing, chat és sms funkciók segítségével egy átfogó rendszerbe rendezi, hogy visszahozza és végigvezesse az érdeklődőket az előre megtervezett vásárlói úton.

marketing automatizáció 2

Mi kell az ügyfélszerző futószalaghoz?

Nem elég forgalmat terelni a weboldalra – komplex rendszer kell ahhoz, hogy az egyszeri honlaplátogatóból ügyfél legyen.

Tartalom

Személyre szabott tartalom nélkül nincs figyelem és elköteleződés.

Email marketing

Az email továbbra is a leghatékonyabb és legolcsóbb eszköz, ahol megszólíthatod a látogatóidat.

Remarketing

A remarketing lehetővé teszi, hogy a látogatók visszatérjenek az ajánlatodhoz.

Automatizáció

Összekapcsolja a rendszert és a megfelelő tartalmat a megfelelő időben teszi a látogató elé.

stratégia és terv

A marketing automatizáció folyamata

Ha nincs működő folyamatod, nincs mit automatizálni. Legalább egy hipotetikus, 3-4 lépésből álló vásárlói útvonalra lesz szükségünk. Ismerjük meg a célközönségedet, térképezzük fel a vásárlási döntéshez vezető lépéseket, és tervezzük meg, hogyan kezeljük a beérkező érdeklődőket!

A tartalom a rendszer lelke. Az automatizált folyamat csak akkor működik, ha releváns, személyre szabott tartalmat juttatunk el a megfelelő érdkelődőnek, a megfelelő időben. Ehhez figyelembe kell venni, hogy honnan érkezett a látogató (PPC, organikus), hol tart a vásárlási folyamatban (TOFU, MOFU vagy BOFU), és milyen viselkedést mutatott (árazási oldal látogatása, esettanulmány letöltése).

A marketing automatizáció egyik lába az email marketing, mely sokak szerint a múlt, de valójában a az egyik legpontosabb és legértékesebb adatforrás, ami alapján lehetetlenné válik az automatizáció személyre szabása.

A workflow egy előre definiált, feltételalapú lépéssorozat, mely a felhasználó viselkedésére reagál. Ezek a folyamatok teszik lehetővé, hogy minden érdeklődő személyre szabott élményt kapjon, anélkül hogy minden egyes üzenetet manuálisan kellene küldeni.

A rendszer tesztelés után élesíthető. Fontos. az automatizáció nem kiváltja, hanem támogatja a személyes kapcsolatot. a Jól kivitezelett folyamatok nem robotizálnak, hanem gördülékenyebbé teszik az ügyfélszerzést és megtartást.

...Ismerős gondolatok?

"Szeretném automatizálni a rendszeremet - az AI majd megoldja." Az AI önmagában nem segít. Az időmegtakarítás csak akkor valósul meg, ha előtte van egy stratégiailag átgondolt, ember által tervezett folyamat. Az automatizációhoz szükség van tartalomra, lead scoringra, és funnel logikára.
"Az automatizáció csökkenti a kontrollt és a személyességet." A jól felépített marketing automatizáció nem elveszi, hanem megerősíti a kontrollt, miközben személyre szabott, adatvezérelt üzeneteket küld a felhasználói viselkedés alapján.
"Szoktam hírleveleket küldeni. Az nem elég?" Az automatizáció nemcsak email, hanem adatvezérelt, többcsatornás rendszer remarketing, chat és sms funkciókkal.
"Alacsony a hírleveleim megnyitása aránya. Szerintem az emailezgetés már a múlté." Az email az egyik legpontosabb és legértékesebb adatforrás. Ráadásul a GDPR és a consent mode korlátozza, mit látsz a látogatókból, de ha email listát építesz, ezek az adatok visszatölthetők akár a hirdetési rendszerekbe is – így olcsóbban hirdethetsz, személyre szabottabban kommunikálhatsz. A kulcs a személyre szabott tartalmakban rejlik!

startup marketing

Még mindig akadnak kétségeid?

Jelentkezz egy ingyenes konzultációra, ami után elkészítek egy marketing tervet a folyamatok automatizálására!

laszloczky-regina-startup-marketing
HU