A hagyományos marketingtaktikák ritkán működnek B2B-ben. Miért? Mert itt nem impulzusvásárlásról van szó: a döntéshozatal hosszabb, több szereplős, és rengeteg részletes, releváns információra van szükség. Éppen ezért gyűjtöttem össze az 5 legjobb B2B ügyfélszerző stratégiát, melyekkel tarolhatsz 2025-ben.
Tartalom
ToggleMi a B2B marketing?
A B2B marketing definíciója és jelentése
A B2B marketing olyan marketingtaktikák és stratégiák összessége, amelyekkel egy cég más cégeket vagy szervezeteket céloz meg. A B2B – business-to-business – marketing más, mint a B2C – business to consumer – marketing, ahol a vállalkozás közvetlenül a fogyasztókat célozza meg.
Különbség a B2B és B2C marketing között
A B2B marketing a vállalkozásokon belüli döntéshozókat célozza meg, a vásárlási folyamat során inkább logikus, értékorientált érvekre összpontosít. Az értékesítési ciklusok hosszabbak, a tranzakciók értéke magasabb.
A B2C – business-to-consumer – marketing az egyéneket célozza meg. Gyakrabban játszik az érzelmekkel, sokszor kifejezetten az impulzusvásárlásokra hat. Ebből következően az értékesítési ciklusok rövidebbek, a tranzakciók értéke pedig alacsonyabb.
B2B és B2C döntési torzítások
Gyakran elhangzik, hogy míg a B2B marketing a racionalitást célozza meg, addig a B2C az érzelmekre épít. Közrejátszik ebben az is, hogy szeretnénk azt gondolni magunkról, hogy racionális és logikus döntéshozók vagyunk.
Ám Daniel Kahneman – a pszichológus, aki közgazdasági Nobel díjat kapott – a döntéshozatali folyamatok vizsgálata során rávilágított arra, hogy az emberi gondolkodás nem mindig racionális,hanem a „munka”, vagyis a döntéshozatal feladatának leegyszerűsítésére törekszik.

Kahneman kutatásai bebizonyították, hogy döntéseinkben hajlamosak vagyunk az energiaigényes reflektív gondolkodás helyett egyszerűsíteni, hogy gyorsabbak és hatékonyabbak legyünk.
Bármilyen rosszul hangzik is, nem vagyunk tehát racionális döntéshozók. Habár a B2B szektorban nagyobb annak az esélye, hogy pontos költség-haszon elemzéseket végezzenek, de a döntéshozók ott is emberek, akik cselekvéseit legtöbbszor a gyors, tudattalan, érzelmek által is nagyban befolyásolt gondolkodása hatátozza meg.
Éppen ezért a B2B és a B2C marketingben egyaránt fontos, hogy a vállalatok figyelembe vegyenek bizonyos pszichológiai tényezőket, hiszen egyetlen üzleti döntéshozó sem mentes a sales folyamatot – ha úgy tetszik B2B marketing funnel-t – befolyásoló az érzelmi és kognitív hatásoktól.
A legtöbb B2B brand esetén nem működik a hagyományos online marketing
A legtöbb B2B brand-nek nem működnek a hagyományos marketing megoldások, mert a B2B döntési folyamat hosszabb, több a résztvevője, akik gyakran részletes és specifikus adatokat igényelnek a folyamat során. Éppen ezért a B2B marketing kampányok általában informatívabbak, tényszerűbbek a B2C-s kampányokhoz képest. A B2B esetében a marketing csatorna hosszabb, a vásárlás nagyobb értékű, a személyes ajánlásnak pedig nagyobb jelentősége van.
A B2B marketing kihívásai
Bonyolult terméket vagy szolgáltatásokat árul
Az kulcsüzenet nem fogalmazható meg egyszerűen és röviden – éppen ezért nehezebb a hagyományos online marketing keretein belül eljutni az ügyfelekhez.
Nem egyértelmű az ügyfél számára a megoldás
Mivel a vállalkozás vagy termék, szolgáltatás komplex, nehezen elmagyarázható, az ügyfél számára nem egyértelmű, hogy hogyan oldod meg a problémáját.
Kevés B2B kulcsszó áll rendelkezésre
A legtöbb esetben 4-5 releváns – BOFU, vásárlást indikáló – kulcsszóról beszélünk , melyek könnyen lefedhetők keresőoptimalizálás vagy kereső hirdetések segítségével.
Alacsony Google keresési volumen a B2B kulcsszavakra
Kevés ember számára releváns, ezért ritkábban keresnek információszerzési vagy vásárlási szándékkal ilyen terméket vagy szolgáltatásokat.
Facebook hirdetésekkel nem lehet azonnali vásárlásra ösztönözni az üzleti döntéshozókat
A B2B csatorna építése szükséges, mert hosszú és edukatív tartalmakkal nyerhető el az üzleti döntéshozók bizalma. Rednszerint a közvetlen konverzió alapú hirdetések nem hatékonyak ügyfélszerzésre.
Kérdéses ügyfél-minőség
Az „egylépéses” hirdetésekből érkező B2B lead-ekből gyakran nem kerülnek ki ideális ügyfelek. Kevesebbet fizetnek, problémásabbak, árösszehasonlítók. Az ehhez hasonló online marketing hirdetésekből jövő ügyfél gyakran sok céget versenyzetet meg – és nem kifejezetten az adott B2B brand-del akar dolgozni.
Életidegen „újhullámos” social media csatornák
A tradicionális B2B döntéshozó számára általában nem komfortos, hogy bármilyen – TikTok, Facebook, LinkedIn – social media videót készítsen. Ezek a csatornák és formátumok általában nem is vonzzák be a megfelelő döntéshozókat – hacsak nem valamilyen kézzel fogható, szemmel jól látható terméket értékesítesz más B2B cégek számára.
Ügyfélszerzésre alkalmatlan blogcikkek
Blogolni a B2B cégek számára is hasznos, hiszen a hosszabb döntési folyamat jó lehetőséget nyújt arra, hogy a megfelelő érdeklődők a keresőkből is rátaláljanak az ajánlatra, de 2025-ben egy szimpla blogcikkel már biztosan nem léphető át a B2B döntéshozók ingerküszöbe.
Hatástalan PR és ATL
Az ATL (Above The Line) marketing a hagyományos, tömegmédia csatornákon keresztül történő kommunikációt jelenti, mint például a televízió, rádió, újságok és óriásplakátok. Az ATL kampányok célja a széles közönség elérése, és gyakran a márkaismertség növelésére összpontosítanak – éppen ezért a B2C marketing kedvelt eszközei.
A BTL (Below The Line) marketing viszont célzottabb, személyre szabottabb megközelítést alkalmaz, amely közvetlenül az egyéni fogyasztók vagy kisebb – akár üzleti – célcsoportok elérésére irányul. BTL eszközök közé tartoznak például a promóciók, közvetlen e-mailek, események és vásárok.
Mindkét megközelítésnek megvan a maga helye a B2B marketing stratégiákban, attól függően, hogy a vállalat milyen célokat szeretne elérni, de az tény, hogy hagyományos értelemben a PR és az ATL nem a szűk B2B szegmenst érik el, ráadásul extrém módon drágák.
Nehézkes direkt sales
A B2B szektorban gyakori, hogy a szereplők nem akarnak vagy tudnak direkt eladásokban részt venni: cold call-okat indítani, cold emaileket küldeni. Ez teljesen érthető: előzetes információ nélkül nehéz terep a megfelelő döntéshozóig még eljutni is, nemhogy adott termékről vagy szolgáltatásról komplex üzeneteket átadni.
Nehézkes nyilvános szereplés és kapcsolatépítés
B2B és B2C esetén is igaz: legtöbbünknek nem megy könnyen a szereplés, a nyilvános beszéd vagy a „táncrend” szerint működő netwörking.
B2B érdeklődők: milyen az ideális ügyfél?
Az ideális ügyfél problématudatos, hitelesnek tart, veled akar dolgozni, fontos neki a brand-ed, van pénze és hajlandó fizetni a termékedért, szolgáltatásodért.
A B2B ügyfelek csupán 3 százaléka kész az azonnali vásárlásra vagy döntésre
A B2B ügyfelek vásárlási folyamatának megértése kulcsfontosságú a hatékony marketing stratégia kialakításához. LinkedIn kutatások szerint a business-to-business ügyfelek 30 százalékát egyáltalán nem érdekli az ajánlatunk, további 30 százalékának pedig jelenleg nincs szüksége a megoldásunkra. Utóbbi esetben fontos szerepet játszik az edukáció és a márkaépítés, az igény felkeltése az adott kihívás megoldására.

A B2B szereplők további 30 százaléka már felismerte a problémát, de még nem kezdett el megoldásokat keresni. Itt a marketing arra összpontosul, hogy bemutassa, hogyan oldhatják meg a problémájukat a cég termékei vagy szolgáltatásai segítségével.
A business-to-business ügyfelek 7 százaléka információ-gyűjtési fázisban van: aktívan keresi a lehetséges megoldásokat, összehasonlítja az alternatívákat, és értékelik azokat. Ebben a szakaszban a B2B cégeknek részletes és releváns információkat kell nyújtaniuk, hogy segítsenek az ügyfeleknek a döntéshozatalban. Ebben az esetben játszanak az online marketing hagyományos csatornái: edukatív tartalmak Facebook-on, LinkedIn-en, de itt jut fontos szerephez a keresőoptimalizálás és a megfelelő tartalmú blog.
Végül, a B2B célközönség csupán 3 százaléka áll készen arra, hogy döntést hozzon, elköteleződjön, és vásároljon. Ebben az esetben a marketing célja az, hogy megkönnyítse számukra a vásárlási folyamatot, és biztosítsa, hogy a cég termékeit vagy szolgáltatásait válasszák. Az ilyen üzleti döntéshozókat gyakran célzott ajánlatokkal és ösztönzőkkel érdemes megszólítani, hogy elköteleződésre jussanak. Ők például már remekül konvertálhatók egy Google Ads keresési hirdetéssel is.
Hatékony B2B marketing ügyfélszerző stratégiák
1. Mikro-webinárium stratégia – az érdeklődés felkeltéséért
A B2B marketing csatorna jellemzően hosszabb, mivel a vásárlási folyamatban több döntéshozó is részt vesz. Az ajánlatok komplexek, így idő szükséges a részletes bemutatásukhoz. Emellett a tranzakciók nagyobb értéke miatt a döntéshozatal is alaposabb megfontolást igényel, mely során a személyes kapcsolat – az, ha a döntéshozó egy arcot tud kapcsolani az ajánlathoz -, bizalomnövelő hatással bír.

A bizalom növelése és a tudás átadása hatékonyan valósítható meg a mikro-webinárium stratégiával. A legtöbb esetben – a markerting csatorna elején – a hagyományos, hosszabb, 60 vagy 90 perces webinárium túl nagy elköteleződést igényel a résztvevőktől. Ekkor érdemes rövidebb, célzottabb mikro-webináriumokat szervezni, amelyek könnyebben elérik és lekötik a célközönséget.
Ami ehhez szükséges: egy mikro ajánlat, egy 10 perces webinárium, és egy hangsúlyosabb – makro – PPC hirdetés kampány.
A megközelítés lényege, hogy elkészítesz egy a célközönséged számára vonzó mikro-ajánlatot – ami valószínűleg már a rendelkezésedre is áll, de most épp ingyenes bónuszként ajánlod. Ezután előre felveszel egy rövid, 10 perces mikro-webináriumot, majd ezt elkezded masszívan hirdetni. A folyamat:
Téma kiválasztása: válassz egy specifikus, a célközönséged számára releváns témát, amely köré építed a mikro-webinárt.
Tartalom megtervezése: készíts egy rövid, de informatív prezentációt, amely világosan bemutatja a kiválasztott témát és annak előnyeit.
Interaktív elemek beépítése: bár a mikro-webinár rövid, érdemes interaktív elemeket, például gyors kérdéseket vagy szavazásokat beépíteni a nézők elköteleződésének növelése érdekében. Kiváló eszköz erre a Mentimeter.
Technikai előkészületek: használj megbízható webinár-platformot, és győződj meg róla, hogy a technikai feltételek megfelelőek a zökkenőmentes lebonyolításhoz. Egy lehetséges platform az easywebinar.Az is lehetséges, hogy nem szeretnél élőben webináriumot tartani – ebben az esetben előre felveszed a tartalmadat, amit feltöltesz a csatornádra – YouTube, Spotify -, regisztráció után pedig automatikusan kiküldöd a linket.
Promóció: hirdesd meg a mikro-webinárt a célközönséged számára releváns csatornákon: email, közösségi média, PPC hirdetés.
Előadás és rögzítés: rögzítsd a mikro-webinárt – bár előnyös, ha megmutatod magad, de nem feltétlen kell, hogy látszódjon az arcod.
Utókövetés: küldj emlékeztető email-eket a résztvevőknek, ossz meg további hasznos tartalmakat, és ösztönözd őket a legfontosabb lépés megtételére: terméked, szolgáltatásod megvásárlására.
2. Tartalommarketing stratégia – az értékadásért
B2B ügyfélszerzés esetén fontos, hogy hosszú távú stratégiában gondolkodjunk, és ne azt a célt tűzzük ki, hogy „egylépésben” egy Facebook hirdetéssel konvertáljuk a lead-et. A csábítás nagy, tudom, de a business-to-business ügyfeleknek hosszabb idő, több tartalom, és átgondolt tartalom stratégia szükséges az elköteleződéshez.
Egy-egy hirdetés tehát ebben az esetben nem elég. Célunk az, hogy edukatív tartalmakkal keltsük fel a potenciális ügyfelek figyelmét, és egy jól átgondolt tartalommarketing és targetált ajánlatok segítségével generáljunk ügyfeleket a weboldal-látogatóinkból.

Kis kitérő: az érdeklődés szintjei
A B2B marketingben kiemelkedően fontos, hogy a weboldalon található tartalmak igazodjanak az érdeklődés különböző szintjeihez. Ezek a szintek a látogatók (visitors), a potenciális ügyfelek (leads) és a vásárlók (customers). Mindegyik szint más-más tartalmat igényel, hogy hatékonyan támogassa az ügyfélszerzési folyamatot.
Látogatók (Visitors)
A látogatók azok a potenciális ügyfelek, akik először találkoznak a weboldaladdal. Számukra a cél az, hogy felkeltsd az érdeklődésüket, hogy informatív tartalmakhoz juttasd őket, hogy építsd a brand-ed iránti bizalmat.
Potenciális ügyfelek (Leads)
A potenciális ügyfelek már érdeklődést mutattak a vállalatod termékei vagy szolgáltatásai iránt, és hajlandóak további információkat megadni magukról. Célunk itt az interakció, hogy a látogató nyomot hagyjon maga után, például, hogy feliratkozzon egy kvíz kitöltésére, vagy letöltsön egy e-bookot.
Vásárlók (Customers)
Azok az egyének, akik már döntöttek a vásárlás mellett, és terméked vagy szolgáltatásod ügyfelei lettek. Számukra a tartalom célja az elköteleződés fenntartása és az elégedettség növelése.
Lényeg, hogy ne kezdjünk esztelen hirdetésekbe anélkül, hogy átgondolnánk a content marketing funnelt-t, azt, hogy hoygan tereljük az érdeklődőket a konverzió felé.
Változatok tartalommarketing csatornára
Szoftverfejlesztő cégek egy lehetséges marketing tölcsére:
- Visitors: esettanulmány
- Leads: 7 napos próbaidőszak napi 1000 Ft-ért
- Customers: 39 ezer ft-os havi előfizetés
Ügynökségek / tanácsadók lehetséges marketing tölcsére:
- Visitors: ingyenes e-book vagy kvíz
- Leads: időpontfoglalás
- Customers: „mastermind”
Webshopok lehetséges marketing tölcsére:
- Visitors: 10-50%-os kedvezmény
- Leads: a legnépszerűbb termék ajánlása
- Customers: upsell – ha már megvásároltad X ternéket, most vedd meg Y-t is.
Popup-ok és sticky bar-ok az ajánlatok megjelenítésére
A tartalommarketing stratégia átgondolása az első lépés. A kivitelezés a második. A megvalósításhoz megfelelő eszközöket kell beszerezned és telepítened. Ilyen eszköz péládul az Optimonk, amivel minden megjelenés az érdeklődés szintjéhez igazítható: szűrhetsz az egyes popup megoldásokkal interakcióba lépő érdeklődőre, de arra is, hogy milyen csatornáról érkezik hozzád a lead.
3. „Hosszú tartalom” stratégia – a meggyőzésért
A long form content megnevezés azokra a tartalmakra vonatkozik, amelyek terjedelme egy bizonyos szószám felett van. Ez vonatkozhat blog-ra, de a hatékonyság – a közönség gyors elköteleződése és márkaépítés – szempontjából gondolj inkább a klasszikus videós webináriumra vagy podcast-ra. A formátum célja a szakértői státusz építése, a lojalitás növelése. A funnel közepén, végén helyezkedik el.

A podcast vagy a hosszabb videós formátum lényege, hogy komplex problémákról tudsz hosszabban beszélni; át tudod adni a gondolataidat – és biztos lehetsz benne, hogy a célközönséged a megfelelő, befogadó mindset-tel hallgatja: akkor, amikor nyitott a tanulásra, probléma megoldásra. Az audio óriási előnye, hogy más tevékenység – vezetés, sportolás vagy házi munka végzése – közben is hallgatható; ráadásul: nem kell hozzá különösebb képzettség. A szakmájáról beszélni, beszélgeti bárki tud.
A legjobb, ha a hosszú tartalmad hanganyagban és videós formátumban is elérhető. Ez a „cornerstone” tartalom szolgál majd alapként közösségi média posztjaidhoz, videós hirdetéseidhez, céloldaladhoz, hírleveledhez, de akár keresési Google Ads hirdetéseidhez is.
A legsokoldalúbban felhasználható long form tartalom a podcast, amiről videós anyag is készül. Havi egy-két, általában 60 perces adásról van szó. Nem kell riporterkedni, egyenrangú fél vagy, nem műsorvezető. Olyan szakembereket hívj el, akik építik a márkádat, komplementer szolgáltatást nyújtanak hozzád képest. A koncepció előnye, hogy a beszélgetőtárs elérésére is számíthatsz, és egy epizód alapul szálgálhat a havi közösségi média és hirdetési tartalmaidnak.
Előfeltételek:
- A tartalom elérhetővé tétele: hang: Spotify for Podcasters; videó: YouTube.
- Rendszerszintű kommunikáció: felvétel előtt és után, megjelenés előtt, a megjelenés napján (akár egy minikampány is indítható az adás köré), emlékeztető kommunikáció 3-6 havonta.
- Céloldal: a videóknak legyen egy céloldala a honlapodon, ahol feliratkozókat gyűjthetsz, és az ide érkezőket remarketingelheted.
4. Ajánlás
A felsorolásból nem maradhat ki a „régi iskola”, a word-of-mouth marketing. Az ajánlás a B2B marketing egyik legértékesebb eszköze, amely jelentősen befolyásolhatja a döntéseket. A B2B vásárlók hiteles forrásokat és referenciákat keresnek, mielőtt elköteleződnének egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása iránt. Az ajánlások, különösen ha megbízható iparági szereplőktől vagy korábbi elégedett ügyfelektől származnak, nagyban növelhetik egy cég hitelességét. Hátránya, hogy nehezen kontrollálható.

5. Üzleti kapcsolatépítés
Az üzleti világban a döntéshozók inkább olyan partnerekkel dolgoznak együtt, akiket személyesen ismernek és megbízhatónak tartanak. Éppen ezért a személyes kapcsolatépítés kiemelkedő jelentőségű a B2B marketing világában, mivel a hosszú távú üzleti kapcsolatok és bizalom kiépítése a siker alapfeltétele.
A networking klubok, meetupok, email-váltások, online meetingek, kávézások terepe ez, és mindez igazán hatékony tud lenni a B2B marketingben is – a gond akkor van, ha nincs rá időd vagy introvertált személyiséggel rendelkezel.

PPC hirdetések a B2B-ben
A PPC-nek a B2B marketingben is szerepe van, de fontos tudni, hogy az érdeklődők általában nem konvertálnak az első lépésben: hosszabb, edukatív tartalmakra és a személyes meggyőzés erejére kell támaszkodni a döntés előkészítéséhez.

A legjobb megközelítés az, ha létrehozunk egy content marketing csatornát, és ennek tartalmát azon a platformon hirdetjük, ahol a célközönségünk a legnagyobb valószínűséggel megtalálható.
Általában elmondható, hogy a Facebook, LinkedIn, YouTube és Google Ads kereső hirdetésekkel szinte teljes körű online marketinget valósíthatunk meg, és így minden platformon jelen lehetünk, ahol a célközönségünk megtalálható.
A Facebook felületein remekül hirdethetők ingyenes események, webináriumok, vagy kisebb pénzbefektetést igényló oktató-anyagok azoknak, akik még nem hallottak a márkádról, vagy kevés valószínűséggel keresnek rá releváns kulcsszavaidra.
A LinkedIn hirdetései lehetővé teszik, hogy pontosan célozz a B2B ügyfelekre, akik a célcsoportodba tartoznak. Ez azonban költséges lehet. Fontos megfontolni, hogy a célcsoportod mennyire használja a platformot szórakozás céljából, hasonlóan a Facebook-hoz. A hirdetések legtöbbször a feed-ben jelennek meg, és az észlelésükhöz elengedhetetlen a görgetés.
A YouTube videós hirdetési elsősorban márkaépítésre – és nem konverziós célra – használhatók. Kihagyhatatlan, ha elsősorban férfias célcsoportra lősz, akik előszerettel tanulnak YouTube videókból, vagy csak szimplán szeretnek gazdasági/politikai tartalmat nézni ott szórakozás céljából. Számolj a platformmal akkor is, ha mindenképpen azt a hatást szeretnéd elérni, hoyg erős vagy, és a csapból is te folysz.
A Google keresőhirdetéseit akkor érdemes használni, ha létezik keresés a márkádra vagy releváns kulcsszavadra. Ezek az érdeklődők már elkötelezettebbek irántad, így egy-egy konverzió is olcsóbban megszerezhető.
B2B email marketing – oldschool, de hatásos
B2B marketing esetén a vállalkozások közötti értékesítés sororán a sales ciklus jóval hosszabb, így mindenképpen jó, ha van egy olyan csatorna, ahol az érdkelődőkkel tartod a kapcsolatot és terelgeted őket a vásárlói útvonalon.

Sokan legyintenek, amikor az email marketing kerül szóba, pedig továbbra is ez az egyik leghatékonyabb csatorna a potenciális érdeklődők közvetlen elérésére. Még akkor is érdemes erre a területre időt és energiát fordítani, ha az emailek megnyitási aránya alacsonyabb. Ha heti rendszerességgel találkoznak a neveddel és a márkáddal, nagyobb az esélye annak, hogy amikor aktuálissá válik számukra a probléma megoldása, te leszel az első, aki eszükbe jut.
Közösségi média (social media) a B2B-ben
Habár az organikus közösségi média elérések száma egyre rosszabb – ez azt jelenti, hogy egyre kevesebb emberhez jut el ingyen a közzétett tartalmad – a B2B marketing mixben nem szabad megfeledkezni erről a csatornáról sem, mert hozzájárul a branded építéséhez.
LinkedIn esetében – egy optimalizált LinkedIn profil segítségével – jó megközelítés a más posztjaihoz történő releváns kommentelés. A megjegyzéseket általában szeretjük meglesni, és ha a kommented releváns, a profilod pedig optimalizált, akkor számíthatsz arra, hogy a posztoló célközönsége nagyobb eséllyel ellenőrzi a profilodat, és gondol rád legközelebb.
Keresőoptimalizálás – SEO
A jó keresőoptimalizálás lehetővé teszi, hogy előkelő helyet foglalj el a számodra releváns keresőmotorok találati listáján. Magyarországon ez elsősorban a Google és a Bing keresőit takarja.

Keresőoptimalizálás – SEO részletei
A keresőoptimalizálás (SEO) három fő területre osztható: külső, belső és technikai SEO. Mindhárom terület fontos szerepet játszik abban, hogy a weboldalunk jól teljesítsen a keresőmotorok találati listáján.
Külső SEO
A külső SEO a weboldalon kívüli tényezőkre összpontosít, amelyek befolyásolják az oldal keresőmotorokban való rangsorolását. Ide tartozik például a linképítés, ahol más, releváns és megbízható weboldalak hivatkoznak a mi oldalunkra.
Belső SEO
A belső SEO a weboldal tartalmának és struktúrájának optimalizálására összpontosít. Ez magában foglalja a kulcsszókutatást, a tartalom optimalizálását, a meta címek és leírások használatát, valamint a belső linkstruktúra kialakítását. A startégiai blogírás hatékonyan támogatja a belső SEO folyamatát.
Technikai SEO
A technikai SEO befolyásolja a honlap keresőmotorok általi feltérképezését és indexelését. Ide tartozik a weboldal sebességének optimalizálása, a mobilbarát kialakítás biztosítása, vagy a biztonságos kapcsolatok (HTTPS) használata..
A SEO mindhárom területének összehangolt alkalmazása elengedhetetlen a sikeres online marketing kialakításához, hiszen a megfelelő keresőoptimalizálás révén a B2B és B2C vállalkozások egyaránt növelhetik láthatóságukat és elérhetik potenciális ügyfeleiket.
B2B marketing ügynökség vagy marketing freelancer?
B2B marketing ügynökség
Egy B2B marketing ügynökség minden részfeladathoz külön szakembert rendel, ami számos előnnyel és néhány hátránnyal is járhat. Az előnyök közé tartozik, hogy – jobb esetben – a szakértők mélyreható ismeretekkel rendelkeznek a saját területükön.
Másfelől, az ilyen ügynökségek hátránya lehet a magasabb költség, mivel a szakértők díjai összeadódnak. Továbbá, a koordináció és a kommunikáció több szakember között időigényes lehet, ami lassíthatja a döntéshozatali folyamatot. Ezen kívül, a személyre szabott figyelem hiánya is előfordulhat, mivel az ügynökségek több ügyfelet is kezelnek egyszerre.
B2B marketing freelancer
A B2B marketing freelancerek általában alacsonyabb díjakkal dolgoznak, mint a nagy marketing ügynökségek, mivel kevesebb rezsiköltséggel rendelkeznek. A szabadúszók rugalmasabbak az projektek kezelésében, ami egy fontos szempont, ha számít a gyorsaság és a hatékonyság; és nem utolsó sorban: mivel a freelancer kevesebb ügyféllel dolgozik egyszerre, több személyre szabott figyelmet tud nyújtani, ami növelheti a munka minőségét.
Azonban érdemes számításba venni, hogy egy freelancer nem rendelkezik olyan széleskörű erőforrásokkal, mint egy nagy ügynökség, ami korlátozhatja a komplex projektek kezelését.
Építs, kísérletezz, mérj, tanulj!
Startup Marketing – struktúra a kreativitásnak, lélek az analitikának
Lászlóczky Regina vagyok, a lean szemléletű startup marketing koncepció megalkotója. A vállalati, startup és egyéni vállalkozói szektorból érkező innovatív gondolkodókat támogatom az online marketing eszköztárával és keretrendszerek, legjobb gyakorlatok átadásával – legyen szó érdeklődők generálásáról, termékbevezetésről, hirdetés – és tartalomstratégiáról vagy brandingről.
Online B2B marketing
Hirdetéskezelés? B2B ügyfélszerzés? Piacra lépés? Közösségépítés? Keresőoptimalizálás? Üzleti céljaid szerint állítjuk össze online marketing mixed!
