Online B2B marketing

A rábeszélős értékesítés ideje lejárt. Eljött az ideje a „bevonzó” inbound marketing stratégiának!

...Ismerős kihívások?

Összetett megoldás - túlbonyolítás. Hiába értékes a terméked, szolgáltatásod, ha a kulcsüzenet nem fogalmazható meg egyszerűen és érthetően. Egy rossz platform vagy formátum, és a teljes ajánlat eltűnik a zajban.
LinkedIn üzenetek - megnyitva sincsenek. Előzetes információ nélkül nehéz terep a megfelelő döntéshozóig eljutni is, nemhogy adott megoldásról komplex üzeneteket átadni.
Egylépéses lead - felületes érdeklődés. Tipikus B2B helyzet: az egylépéses, hideg közönségre célzott hirdetésekből jövő érdeklődő nem minőségi, sokkal inkább árösszehasonlító és kevésbé elkötelezett.
Életidegen közösségi média - nehézkes szereplés. A B2B döntéshozói nem influenszerek. A szereplés sokuknak kényelmetlen, és nem is ezen a nyelven kommunikálnak. A TikTok lehet trendi és pörgős, de egy komplex szoftvert nem fogsz eladni 15 másodpercben.
B2B marketing

B2B marketing új megközelítésben

A push stratégiának vége. Itt az ideje a tartalomra épülő, értéket adó, automatizált marketingnek.

Korábban a B2B szektor legfontosabb információforrásai  a szakmai vásárok, kiállítások, nyomtatott kiadványok és az értékesítőkkel való kapcsolattartás voltak. 

A világ viszont megváltozott: többségünknek az internet vált az információk elsődleges forrásává – ebben pedig a B2B döntéshozók sem kivételek. 

A tartalom vonz

A B2B döntéshozók közel fele legalább 3-4 alkalommal meglátogatja egy beszállító weboldalát, mielőtt felvenné vele a kapcsolatot. 

A kapcsolat zár

Többségük még mindig fontosnak tartja az értékesítővel való közvetlen, személyes kapcsolatot – csak nem az első lépésként.

Kérj ingyenes marketing tervet!

A sikeres B2B marketing alapja

A modern B2B marketing célja: meggyőzés rábeszélés nélkül.

Hirdetések

Hirdetések nélkül rövid és középtávon nem tudsz érdeklődőket terelni az oldaladra.

Tartalommarketing

A célcsoport edukálásához és hosszabb távon az organikus növekedéshez szükséged van tartalommarketingre.

Automatizáció

A B2B-ben kialakult hosszabb döntési folyamatra lead nurturing stratégiával tudsz reagálni. Ennek eszköze az automatizáció.

A B2B lead machine modell

Nem egyszeri kampányra, hanem rendszerre van szükséged. a jól működő B2B marketing nem ötletszerű – hirdetések, tartalom, automatizáció és a konverziós útvonalak elemzése kell hozzá.

PPC hirdetes

Fizetett hirdetések

Hirdetések szükségesek, hogy rövid és közép-távon minőségi forgalmat terelj az ajánlatodra. 

Jól definiált, vásárlási széndékot jelölő keresőkifejezések mentén fontos, hogy kihasználd a Google Ads keresőkampányok lehetőségeit. 

A Meta és a LinkedIn display típusú hirdetésekkel dolgozik, melyek növelik a márkaismertséget, és elősegítik, hogy az egyszeri látogatóból ügyfél várjon – azonban ezeken a felületeken ne várj egylépéses makrokonverziót, árajánlatkérést. A mikrokonverziók és a többlépcsős konverziók viszont remekül működnek (remarketing).

Tartalommarketing

A tartalom a B2B marketing alapja: látogatóból lead, leadből ügyfél – ez a tartalomfunnel működése.

Egyrészt a jól strukturált, megfelelő pillanatban felkínált blogcikkek, esettanulmányok, white paperek nem csak edukálnak, hanem segítenek pozicionálni a cégedet szakértőként.

Másrészt az organikus forgalom növeléséhez elengedhetetlen a keresőoptimalizált tartalom (SEO) és a linképítés, amelyek hosszú távon is eredményt hoznak.

tartalommarketing
marketingautomatizáció

Automatizáció

A marketing automatizáció lehetővé teszi, hogy a megfelelő üzenetet a megfelelő időben juttasd el a célcsoportodhoz.

Viselkedésalapú email automatizmusokkal személyre szabott tartalmakat küldhetsz – nem tömeges hírlevelet, hanem releváns üzeneteket.

A lead scoring rendszer pedig segít eldönteni, hogy mikor érett meg az érdeklődő arra, hogy az értékesítő bekapcsolódjon – így a sales nem pazarol időt, csak akkor lép, amikor valóban érdemes.

B2B marketing

Maradtak kérdéseid?

Beszéljünk személyesen! Jelentkezz egy ingyenes konzultációra, ami után elkészítem a cégedre szabott B2B marketing tervet!

laszloczky-regina-startup-marketing
HU